Nieuwsbrief 2 2016/2017

Wij zijn alweer halverwege het schooljaar, dus is het weer tijd om u te informeren over de stand van zaken binnen onze vereniging.

De eerste dinsdag van de module waren wij weer te vinden in Feestcafe Shooters, om daar de nieuwe module weer in te luiden met een Start of the Module Party. Het thema dit keer was “Into the Zoo”. Dit was de eerste SOMP georganiseerd door onze huidige Eventcie en het was een groot succes.

De eerste proeverij van module 2 was op 22 november. Deze internationale proeverij had als thema de Bordeaux en werd gegeven door Edwin Raben. Deze goed bezochte proeverij was een groot succes.
De tweede proeverij ging over Duitse wijnen en was een proeverij in het Nederlands. Maurice de Coninck had wederom een hoop prachtige wijnen meegenomen.
De derde proeverij had als thema de Rhône vallei, welke zeer gedetailleerd uitgelegd werd door Mike Rijken. Dit maal vond de proeverij plaats in Sems in plaats van in het gebruikelijke Stenden wijnlokaal. Dit zorgde voor een gemoedelijke sfeer.

Voor de eerste keer organiseerde wij een introductieproeverij in de tweede module. Deze tweede introductieproeverij werd aangeboden voor studenten die eerst een module wilden landen. Oud-voorzitter Jonathan Nieuwenweg vertelde over de oude- en nieuwe wereld voor een vol wijnlokaal. De goede opkomst en positieve reacties, overtroffen zelfs onze verwachtingen.

Urban golf
De eerste week van december organiseerde de Eventcie weer de Urban Golf. In vol ornaat trokken onze leden door de kroegen van Leeuwarden om alle holes te halen. Iedereen redde de eindstreep en nieuwe vriendschappen werden weer gesmeed.

Jaarafsluitend diner
De laatste week voor de kerstvakantie werd feestelijk afgesloten door de leden van Dionysus. In het Stenden Hotel werd ons weer vier heerlijke gangen voorgeschoteld door de Gastrocommissie. Net gekleed heeft iedereen genoten van de goede sfeer en het goede eten.
Alumni borrel
Het laatste weekend van de kerstvakantie organiseerde de alumni commissie weer een borrel. Oud- en huidig leden kwamen samen in Amsterdam. Na een goede maaltijd in L.t. Cornelis vervolgde wij ons pad naar Wijnbar Paulus voor een wijnproeverij. De avond eindigde met een pubquiz gemaakt door de alumni commissie zelf. Het was een mooie avond vol nieuwe connecties en geslaagde reünies.

SSW Februari
De laatste week van januari start de Study Start Week voor de februari starters. Dionysus zal hier weer helpen met de invulling van het programma op Stenden. Ook zullen wij weer gaan promoten voor de groei van onze vereniging.

Derde introductieproeverij
Ook voor de februari starters zullen wij weer een introductieproeverij organiseren. Wegens onze samenwerking met Wielinga zal het thema Portugal worden. De proeverij wordt gegeven door het bestuur.

Dames- en Heren uitje
De eventcie zal zich weer gaan buigen over een activiteit voor de heren en een voor de dames. Het beloofd weer een gezellige avond te worden.

Gastro uitje
De gastrocommissie is druk bezig met de organisatie van een gastro uitje. Tijdens deze uitjes worden activiteiten georganiseerd gerelateerd aan andere sectoren van de F&B.

Op 1 april zal Wijnvereniging Dionysus in samenwerking met restaurant Sems een wijnfair organiseren. Verschillende stands zullen hier voor een lage entree te bezoeken zijn.

Middels deze tweede nieuwsbrief hoop ik u weer op de hoogte gesteld te hebben over de stand van zaken. Ik druk u graag nogmaals op het hart dat u altijd welkom bent tijdens een van onze proeverijen of andere activiteiten. Wij kijken vol goede moed het komende halfjaar tegemoet.

Mocht u nog vragen hebben na het lezen van deze nieuwsbrief, neem dan vooral contact met ons op.

Namens het bestuur van Wijnvereniging Dionysus

Puk Ubas