Nieuwsbrief 3 – 2015/2016

Nu de vierde module van dit jaar weer is begonnen, zal ik u informeren wat wij afgelopen module allemaal hebben gedaan, en wat wij komende module allemaal nog zullen doen. De derde module was weer een drukke en buitengewoon leuke module. We hebben meerdere activiteiten georganiseerd, en in module vier zullen er nog een aantal grote activiteiten plaatsvinden.

De eerste proeverij van dit jaar was een introductieproeverij voor nieuwe studenten die in februari op school zijn gekomen. De spreker voor deze avond was John Legebeke. De proeverij was druk bezocht en we hebben veel positieve verhalen over de proeverij gehoord. De tweede proeverij hebben we kunnen organiseren door een tip van Brenda de Zwaan. De spreker was een oude bekende van ons: Mike Rijken. Meneer Rijken is een wijnkenner die momenteel in de Rhône woont. Drie jaar geleden heeft hij hier ons ook rondgeleid tijdens de wijnreis. Uiteraard ging de proeverij deze module over de Rhône. Mike Rijken straalt veel ervaring en kennis uit en had een verscheidenheid aan goede wijnen meegenomen.

Na het succes van twee jaar geleden hebben we dit jaar ook weer een sherry proeverij georganiseerd. Met dank aan het Sherry instituut en Douwe Wiersma was de proeverij ook dit jaar weer een groot succes. Veel mensen vinden sherry een oude vrouwen drankje, maar die mening is na deze proeverij zeker veranderd. De eerste proeverij die wij deze eerste module hebben georganiseerd was een internationale proeverij. Ernest Lefebvre, eigenaar van wijncafé Lefebvre heeft een proeverij in het Engels gegeven. De internationale studenten waren blij dat wij deze proeverij voor hen georganiseerd hebben. We hopen in de toekomst nog vaker internationale proeverijen te kunnen organiseren.

Deze module was het weer tijd voor het legendarische dames- en herenuitje. De seksen worden opgesplitst om iets leuks te gaan doen, en vervolgens te strijden door middel van een zware estafette. De dames zijn dit jaar gaan bowlen en de heren zijn wezen poolen en darten. Nadat de dames vorig jaar voor het eerst de estafette hebben gewoon, hebben de mannen dit jaar met gemak de titel weer teruggepakt.

De laatste SoMP van dit jaar had het thema jeugdhelden. Zoals gewoonlijk waren er weer prachtige outfits en was het weer erg gezellig. De winnaars van het beste kostuum waren twee pikachu’s.

Recruit a student
Wij zijn trots om te mogen vermelden dat wij een nieuwe sponsor hebben. Recruit a student helpt studenten aan studie gerelateerde banen. Bijvoorbeeld in de hotels inLeeuwarden of op de Waddeneilanden. Wij kijken uit naar een succesvolle samenwerking.

Collegetour
In onze lustrumweek hadden wij een collegetour van Gert Crum georganiseerd. Helaas heeft de ijzel roet in het eten gegooid, maar dat betekend natuurlijk niet dat het collegetour niet door kan gaan. Daarom hebben we afgelopen maart meneer Crum nogmaals uitgenodigd om een college te geven. Het college was in de stijl van het programma collegetour van Twan Huys. John Legebeke, een praktijk instructeur op Stenden heeft de middag gehost. Het publiek was aan meneer Crum’s lippen gekluisterd en het was een buitengewoon leerzame middag.

Over een week is het al weer zover. De wijnreis naar Frankrijk. Zondag 1 mei zullen we met een groep de bus instappen om naar de Bourgogne te reizen en haar mooie wijnen te proeven. We gaan genieten van het Franse weer, de Franse wijn en de kaas. Een week later zullen we met een nog veel vollere bus terug naar Nederland komen. Wij zullen meerdere wijnhuizen gaan bezoeken en een aantal mooie wijnen proeven.

Als we terugkomen van de wijnreis is het tijd om aan onze ouders te laten zien hoe het leven van een Dionysus student in Leeuwarden eruit ziet. Het bestuur zal een proeverij aan de ouders geven waarna we met zijn allen zullen genieten van een aantal heerlijke gangen in restaurant Wannee. Na het diner zullen we de benenwagen richting Sems nemen om onze borrellocatie te zien. Voor de echte die-hards is er daarna nog tijd om de ouders mee te slepen naar onze vaste eindhalte: Feestcafé Shooters!

Een jaar is natuurlijk niet compleet zonder een gala. Aankomende modulen zullen de smokings weer afgestoft worden, en er zullen weer nieuwe prachtige galajurken worden gekocht. Omdat het dit jaar een schrikkeljaar is, is het deze keer aan de vrouwen om de heren op een zo’n leuk mogelijke wijze mee te vragen naar het gala. Het belooft weer een mooi feest te worden met lekkere drankjes en mooie dansjes.

Oud ledenactiviteit
Ook dit jaar zal er weer een activiteit voor de oud-leden plaatsvinden. Uiteraard zijn huidige leden ook welkom op deze middag. De oud-leden commissie is alweer druk bezig met het organiseren van deze leuke dag.

Gastronomische activiteit
Na de wijn-spijs proeverij van Ron Grillet in de tweede module is het aankomende module weer tijd voor de tweede en laatste gastronomische activiteit. De gastro-commissie is druk bezig om voorbereidingen te treffen. Het blijft nog even een verrassing wat we gaan doen.

Ook dit jaar sluiten wij het collegejaar af met een roséproeverij en een barbecue. Dit jaar zal de barbecue bij Sems plaatsvinden. Uiteraard zullen onze sponsoren en naaste relaties weer uitgenodigd worden.

Afgelopen jaar is echt voorbij gevlogen, en het einde is weer in zicht. Wij zullen met veel plezier de laatste activiteiten van dit collegejaar organiseren, en de sollicitaties voor het bestuur van 2016/2017 zijn alweer geopend. Mocht u nog vragen en opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met het bestuur op te nemen.