Nieuwsbrief 3 2016/2017

Wij zijn alweer aangekomen bij de laatste module van dit schooljaar. Het zal voor mij dan ook de een na laatste keer zijn dat ik u informeer over de activiteiten binnen onze vereniging.

Op dinsdag 7 februari stond de vereniging weer in vol ornaat in Feestcafé Shooters, voor de Start of the Module Party. Met als thema “Ying en Yang”, kon iedereen zijn creativiteit kwijt in een kostuum. De Eventcie kon terugkijken op een erg geslaagde avond.

16 februari werd voor ons een internationale proeverij georganiseerd. Het thema van deze proeverij was Libanon. De proeverij werd gegeven door twee heren van libanesewijnen.nl. De proeverij was druk bezocht en werd met groot enthousiasme ontvangen door de leden.
De tweede proeverij werd georganiseerd op 7 maart door de Wijnreisco. Zij organiseerden een blindproeverij waar mensen de locatie van de wijnreis konden raden. Er werd serieus geproefd en de locatie viel goed in de smaak.

Na een geweldige Start of the Module Party, was het op 9 februari tijd voor de laatste introductieproeverij van het jaar. Deze proeverij werd gegeven door het bestuur van de vereniging en had als thema Portugal. Met fantastische wijnen van Wielinga bleek dit een goede zet. Opnieuw bleek de introductieproeverij goed in trek en keken wij terug op een succesvolle avond.

Gastronomie-uitje
Op dinsdag 14 maart was het tijd voor de tweede activiteit van de gastrocommissie. Ditmaal organiseerden zij een bierproeverij, gegeven door Ingrid Kokkelink vanuit Heineken. Met een ruime hoeveelheid verschillende bieren, liep iedereen met een goed gevoel en verbreedde kennis de deur uit.

Op dinsdag 21 maart organiseerde de Eventcie weer het dames- en herenuitje. De mannen gingen ditmaal bowlen en de vrouwen hebben zich van hun beste kant laten zien op de schaatsbaan. De avond werd traditiegetrouw afgesloten in Feestcafé Shooters.

Diner de Sabrage
Donderdag 23 maart organiseerde Restaurant Wannee wederom het Diner Sabrage. Een groep van Dionysus was hier aanwezig om te genieten van het heerlijke eten en de kunst van het sabreren te leren. Iedereen mocht aan het avond zijn/haar diploma in ontvangst nemen.

In de tweede week van de laatste module zal Wijnvereniging Dionysus weer op wijnreis gaan. Dit jaar is de Alsace de bestemming. Van 22 t/m 29 april zullen wij hier vertoeven.

Momenteel is de Eventcie druk bezig met de organisatie voor het gala van Wijnvereniging Dionysus. De onderhandelingen zijn in volle gang en het belooft een spectaculaire avond te worden.

Gastro uitje
De gastrocommissie gaat bezig met hun laatste uitje van het jaar. Na een fantastische bierproeverij staat volgende module een praktijkgericht uitje op de planning.

LSV
Wijnvereniging Dionysus helpt ook dit jaar weer mee met de organisatie van het Leeuwarder Studenten Voetbal kampioenschap. Op woensdag 7 juni zullen twee teams van Dionysus weer het duel aangaan met de andere studenten uit Leeuwarden.

Wegens organisatorische redenen is besloten de wijnfair te verplaatsen naar 10 juni. Deze beslissing is genomen om dit evenement tot een nog groter succes te maken. Het programma begint te vormen en de standhouders tonen een hoop enthousiasme.

BBQ en roséproeverij
Aan het eind van het jaar organiseert Wijnverening Dionysus in samenwerking met Wijnwinkel Wielinga altijd een BBQ en een roséproeverij. Momenteel wordt er druk gezocht naar een locatie voor dit evenement.

In het Hemelvaart weekend zal Wijnvereniging Dionysus weer een ouderdag organiseren. In samenwerking met Stenden Hotel kunnen ouders van onze leden, zien wat hun kinderen zoal doen als student in Leeuwarden. Middels een proeverij, diner, een kijkje op de borrel en een nachtelijke tour door de stad hopen wij een breed inzicht te geven aan de ouders.

Met een drukke laatste module voor de boeg, vliegt dit jaar werkelijk voorbij. Momenteel hebben wij de sollicitaties voor het nieuwe bestuur geopend en kijken wij uit om de laatste maanden nog tot een groot succes te maken.

Mocht u nog vragen hebben na het lezen van deze nieuwsbrief, neem dan vooral contact met ons op.

Namens het bestuur van Wijnvereniging Dionysus

Puk Ubas