Nieuwsbrief 3 2017/2018

Een week later dan dat u van ons gewend bent, geef ik u alsnog een overzicht van de activiteiten van Wijnvereniging Dionysus van de afgelopen module. Nog één module te gaan en dan zit het schooljaar 2017-2018 er alweer op.

SOMP
Het thema van de Start of The Module Party van de derde module was gabbers. Iedereen had zijn en haar oude joggingbroeken en trainingsjacks uit de kast gehaald en er werd volop gehakt door heren met kale koppen. Ook de dames met de haren strak naar achter of gevlochten konden zich goed inleven in het gabbertijdperk.

Omdat de nieuwsbrief een week later is dan normaal, is de laatste SOMP van dit jaar inmiddels ook al achter de rug. Op dinsdag 17 april werd een heuse pyjamaparty georganiseerd. Pyjama’s, badjassen en onesies waren massaal aanwezig en eenmaal thuis kon iedereen dus ook zo zijn of haar bed in.

De eerste proeverij van de derde module had als thema de Rhône vallei. Traditiegetrouw kwam Mike Rijken ons alles vertellen over dit prachtige gebied. Een traditie om in stand te houden als je het ons vraagt.

De tweede proeverij werd op 6 maart gegeven door de wijnreiscommissie. Door middel van het blind proeven van wijnen, was het aan de leden om erachter te komen waar de wijnreis dit jaar naar toe gaat. Meerdere leden gebruikten hun proefkunsten ten top en hebbben alle wijnen én het gebied goed geraden. Dit jaar gaat Wijnvereniging Dionysus op wijnreis naar de Loire.

De laatste proeverij van de module werd gegeven door Eric van Basten. Het land, wat deze avond centraal stond, was Portugal. Eric heeft iedereen laten proeven wat de mooie wijnland naast port nog meer te bieden heeft.

Ik hou van Dio
Begin dit jaar kwam de Eventcommissie met het idee om een nieuw, extra activiteit in het leven te roepen. Lang werd het geheim gehouden, maar op 13 februari was het zo ver: Ik hou van Dio! Gebaseerd op de succesvolle tv-show  Ik hou van Holland werd er die avond een speciale Dionysus special gespeeld. Leuke weetjes en grappig feitjes kwamen naar boven, al met al was dit een zeer geslaagde avond.

Dames- en Herenuitje
Half februari stond het Dames- en Herenuitje op de agenda. De heren gingen dit jaar bier proeven bij speciaalbiercafé De Markies. De dames pakten het iets sportiever aan. Zij hadden een workshop salsa dansen van Salsa Romos. Traditiegetrouw werd de avond afgesloten in Feestcafé Shooters.

Gastronomie-uitje
Na het jaarafsluitend diner was het tijd voor het eerste gastronomische uitje van dit jaar. In samenwerking met onze sponsor Dr. Watson werden er verschillende “recepten” uitgeschreven en bereid door de leden. De speciale locatie met eigen gastheer zorgde voor een unieke cocktailworkshop.

Diner de Sabrage
Ook dit jaar organiseerde restaurant Wannee een Diner de Sabrage. Onder leiding van de leden van de Confrérie du Sabre d’Or heeft het bestuur en een aantal leden ieder een eigen fles champagne ontdaan van de kurk met behulp van een sabel. Uiteraard werd er bij de verschillende champagnes een bijpassend gerecht geserveerd. We kijken terug op een culinair hoogtepunt.

Een van dé hoogtepunten van het jaar staat voor de deur. Op 28 april vertrekt Wijnvereniging Dionysus met de bus richting de Loire. Een week lang zullen we daar genieten van alles wat deze prachtige streek te bieden heeft. Op 5 mei zijn wij weer terug in Leeuwarden, precies op tijd om de sfeer van de bevrijdingsfestivals mee te pikken.

Tweede gastronomie-uitje
Er staat nog één gastronomische activiteit in de agenda. Op 15 mei zal de gastronomiecommissie hun jaar alvast afsluiten met deze activiteit en kunnen zij ongetwijfeld terugkijken op een geslaagd gastronomisch jaar.

Hoe is het om lid te zijn van Wijnvereniging Dionysus? Dat vragen ouders zich ongetwijfeld af. Om deze nieuwsgierige ouders een goed beeld te geven van wat Wijnvereniging Dionysus nou precies doet, wordt er dit jaar wederom een ouderdag georganiseerd. In samenwerking met Stenden Hotel worden onder andere een proeverij in het wijnlokaal en een diner bij restaurant Wannee. De dag zal worden afgesloten met een “echte” borrel bij restaurant Sems en wie weet nog een bezoekje  aan Feestcafé Shooters.

De eventcommissie is druk bezig met de voorbereidingen voor het gala. Thema, locatie en versiering zijn zomaar een aantal dingen waar zij druk over aan het brainstormen zijn. Wij kijken erg uit naar deze speciale avond.

Na de zeer succesvolle editie vorig jaar gaan wij ook dit jaar weer een wijnfair organiseren. Op 3 juni komen verschillende standhouders richting Leeuwarden om alle geïnteresseerde gasten te kunnen voorzien van hun beste wijnen. De locatie van de evenement zal de bovenverdieping van restaurant Sems zijn. Houdt voor verdere informatie onze sociale media in de gaten.

LSV
Op 6 juni is het tijd voor het Leeuwarder Studenten Voetbal toernooi. Wijnvereniging Dionysus zal dit jaar meedoen met een gemengd team en hoop zich op deze manier te kunnen mengen in de strijd om het kampioenschap.

BBQ en rosé proeverij
In samenwerking met Wijnwinkel Wielinga sluiten we dit Dionysus-jaar af met de barbecue en rosé proeverij. Een mooi moment om met z’n allen gezellig terug te blikken op een mooi jaar. Laten we hopen dat er een fijn zonnetje aanwezig zal zijn op deze dag!

ALV
Tijdens deze tweede Algemene Ledenvergadering zal bestuur Koppen terugkijken op het afgelopen jaar van Wijnvereniging Dionysus. Tevens zal op deze avond het nieuwe bestuur worden voorgesteld aan de leden.

Hopende u met bovenstaande informatie voldoende te hebben geïnformeerd over de stand van zaken van Wijnvereniging Dionysus. Mocht u naar aanleiding van deze nieuwsbrief vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Naomi Koppen