Wijnkoperij Wielinga

Wijnwinkel Wielinga, een begrip in Leeuwarden!
Een prachtig bedrijf dat is opgericht in 1922 door Hendrik Pieter Wielinga. Wijnwinkel Wielinga is importeur en groothandel in kwaliteitswijnen, die geleverd worden aan wijn speciaalzaken, horeca en wijnliefhebbende particulieren.

De consument in Noord-Nederland bedienen wij persoonlijk in onze winkel aan de Molenstraat, waar wij al meer dan 25 jaar gevestigd zijn. In deze wijnwinkel, de grootste van Leeuwarden, kunt u een keuze maken uit meer dan 350 wijnen van maar liefst 50 producenten. Daarnaast verkopen wij meer dan 300 verschillende soorten gedistilleerd en natuurlijk een grote verscheidenheid aan accessoires.

Op aanvraag en in overleg verzorgen wij graag voor u een proeverij of wijnpresentatie. Ook adviseren wij u over het bewaren van wijn en de juiste wijn-spijs combinatie.

Sems

Sems bevindt zich in een oud monumentaal pand aan het Gouverneursplein in Leeuwarden. Bij Sems kun je kiezen voor een menu van de chef of voor à la carte. De kaart is opgebouwd uit twintig gerechten waarbij geen onderscheid gemaakt wordt tussen voor- en hoofdgerecht. Als de gasten à la carte willen dineren, bepalen ze zelf hoe hun avond eruit gaat zien. Wil iemand aan het begin van de avond graag een glas wijn en één gerecht van de kaart, dan is dat prima. Gasten kunnen eventueel ook de hele avond invullen met de kaart op tafel. Het enige wat telt is waar ze op dat moment zin in hebben. Een vrijere vorm van culinair genieten op niveau dus!

Onze koks bedenken steeds weer nieuwe, verrassende gerechten. Daarvoor gebruiken ze maximaal vier of vijf ingrediënten van – uiteraard – topkwaliteit. De originele structuur en smaak blijven altijd intact. Verder werken ze volgens de principes van Dutch Cuisine : cultuur, gezond, natuur, kwaliteit en waarde. Onze gasten weten dit te waarderen! Daarnaast zijn wij verkozen tot lid van Jeunes Restaurateurs D’europe, een vereniging van jonge restaurateurs die hebben gemeen dat ze hun talent en passie voor het vak met elkaar willen delen. In totaal zijn er meer dan 340 restaurants en 160 hotels in Europa, verspreid over 12 landen.

Barrevoets

Het ademt Leeuwarden. Het is fris, bewust en maakt een killer cappuccino. Barrevoets staat voor kwaliteit en daarom maken ze alles zelf met verse ingrediënten. Neem bijvoorbeeld hun Smoothies van echt en vers fruit, zonder toevoegingen.
Kom langs voor een heerlijke kop koffie of thee, een lunch of een borrel.
Laat u verrassen door een met zorg samengesteld assortiment in een inspirerende omgeving.
Barrevoets heeft een gemoedelijke sfeer en is de ultieme plek om even lekker te genieten. Ook wanneer u glutenvrij wilt eten.
Bijzonderheden:
Barrevoets’ kwaliteit is tevens terug te vinden in hun catering opdrachten.
Neem gerust contact met hen op en vertel uw wensen op het gebied van horeca, catering en diëten. Voor een beleving naar uw smaak, voorkeur en tevredenheid.

Recruit a Student

Recruit a Student is geboren als personeelsoplossing voor het bedrijf van één van de oprichters. Jaap Dietz had in 1994 een bedrijf in projectzonwering. Een branche bij uitstek waar de term “Rennen Of Stilstaan” 1 op 1 van toepassing is. De andere oprichter van Recruit a Student, Remco Beijer, was in die tijd tijdens zijn studie Personeelswetenschappen veelvuldig in de weer met de zonwering. Maar op een gegeven moment nam het werven van medestudenten vrijwel evenveel tijd in beslag als zijn studie. Om de ontstane club werkstudenten intact te houden, werden zij – tussen de zonweringsprojecten door – uitgeleend aan andere bedrijven. De basis voor de geboorte van Recruit a Student in 1999.

Inmiddels heeft Recruit a Student zich ontwikkeld tot een veelzijdige dienstverlener, waar uitzending, werving & selectie en payroll hand in hand gaan. Met kantoren in Amsterdam, Apeldoorn, Breda, Den Haag, Eindhoven, Enschede, Groningen, Leeuwarden, Rotterdam, Tilburg, Utrecht en Zwolle zijn ze een landelijke speler. Ook zijn ze tegenwoordig gevestigd in België, Het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Hun database, gevuld met hbo’ers en universitaire studenten, is de meest uitgebreide en doorgeselecteerde groep werkstudenten. Potentiële toppers die voor elk bedrijf een aanwinst zijn. Kwaliteit staat bij Recruit a Student bovenaan het lijstje.